İHRACATÇI ANALİZİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI
İHRACATÇI ANALİZİ:
- Firmaların tamamı ile yüz yüze görüşme ve yerinde tespit yoluyla ihracat satış ve operasyon süreçlerini ne şekilde yürüttükleri hakkında bilgi toplama
- Firmaların karşılaştığı sıkıntılar ve zorluklar ile ilgili bilgi toplama
- Geçmiş dönem yapılmış olan ihracatlar ile ilgili süreç ve dokümantasyonun incelenmesi
- Müşteri bulmak ile ilgili izledikleri yolların analizi
- Mevcut pazarları ve müşteri profillerinin analizi
PAZAR ARAŞTIRMASI
- Firmaların ürünleri için hedef pazar araştırmasının gerçekleştirilmesi amacıyla aşağıdaki bilgilere ulaşılmaya çalışılması.
- Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ithal eden ülkelerin tespit edilmesi.
- Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ihraç eden ülkelerin tespit edilmesi.
- Firma ürünleri ya da benzer ürünler için uluslararası rekabet analizinin yapılması.
- Firma ürünleri ya da benzer ürünler için hedef pazarlarda Türk ürünlerinin ve rakip ülke ürünlerinin pazar payları.
- Rakip ülke mallarının özellikleri, fiyatları ve şartları ile ilgili bilgi edinilmeye çalışılması.
- Firma ürünlerinin rakip ürünlerle karşılaştırılması üstünlük ve zayıflıkların tespit edilmesi
- Hedef pazarların rakip ülke ürünleri açısından değerlendirilmesi.
- Hedef pazarların dünya geneli ve Türkiye özelinde ithalatlarının trend analizi.
- Hedef pazarların Türk ürünlerine uyguladığı ithalat gümrük vergi oranları.
- Türk ürünlerine düşük vergi uygulayan ya da hiç vergi almayan pazarlar.
- Varsa Türk ürünlerine düşük rakip ülke ürünlerine yüksek vergi uygulayan pazarlar.
- Türkiye’den hedef pazarlara ürün ihracatı sırasında hazırlanması gereken belgeler, sahip olunması gereken sertifikalar vb tespiti.
- Hedef pazarların ekonomik, demografik ve kültürel durumlarını tespiti
- Her firma için yukarıdaki bilgilere ulaşıldıktan sonra matrisin eğitmen gözetiminde oluşturulması.