WhatsApp

İHRACATÇI ANALİZİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI

İHRACATÇI ANALİZİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI

25 Kasım 2019, 11:22

 İHRACATÇI ANALİZİ:

  • Firmaların tamamı ile yüz yüze görüşme ve yerinde tespit yoluyla ihracat satış ve operasyon süreçlerini ne şekilde yürüttükleri hakkında bilgi toplama
  • Firmaların karşılaştığı sıkıntılar ve zorluklar ile ilgili bilgi toplama
  • Geçmiş dönem yapılmış olan ihracatlar ile ilgili süreç ve dokümantasyonun incelenmesi
  • Müşteri bulmak ile ilgili izledikleri yolların analizi
  • Mevcut pazarları ve müşteri profillerinin analizi

PAZAR ARAŞTIRMASI

  • Firmaların ürünleri için hedef pazar araştırmasının gerçekleştirilmesi amacıyla aşağıdaki bilgilere ulaşılmaya çalışılması.
  • Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ithal eden ülkelerin tespit edilmesi.
  • Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ihraç eden ülkelerin tespit edilmesi.
  • Firma ürünleri ya da benzer ürünler için uluslararası rekabet analizinin yapılması.
  • Firma ürünleri ya da benzer ürünler için hedef pazarlarda Türk ürünlerinin ve rakip ülke ürünlerinin pazar payları.
  • Rakip ülke mallarının özellikleri, fiyatları ve şartları ile ilgili bilgi edinilmeye çalışılması.
  • Firma ürünlerinin rakip ürünlerle karşılaştırılması üstünlük ve zayıflıkların tespit edilmesi
  • Hedef pazarların rakip ülke ürünleri açısından değerlendirilmesi.
  • Hedef pazarların dünya geneli ve Türkiye özelinde ithalatlarının trend analizi.
  • Hedef pazarların Türk ürünlerine uyguladığı ithalat gümrük vergi oranları.
  • Türk ürünlerine düşük vergi uygulayan ya da hiç vergi almayan pazarlar.
  • Varsa Türk ürünlerine düşük rakip ülke ürünlerine yüksek vergi uygulayan pazarlar.
  • Türkiye’den hedef pazarlara ürün ihracatı sırasında hazırlanması gereken belgeler, sahip olunması gereken sertifikalar vb tespiti.
  • Hedef pazarların ekonomik, demografik ve kültürel durumlarını tespiti
  • Her firma için yukarıdaki bilgilere ulaşıldıktan sonra matrisin eğitmen gözetiminde oluşturulması.