WhatsApp

ULUSLARARASI PAZARLAMA

ULUSLARARASI PAZARLAMA

25 Kasım 2019, 11:22

PAZARLAMA:

Firmaların ürünleriyle ilgili firmanın yönetimi ile birlikte aşağıdaki kararların alınması yolunda bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma yapılırken danışmanın yapmış olduğu Pazar Araştırması sırasında toplamış olduğu bilgilerden faydalanılacaktır.

  • ÜRÜN KARARLARI:
  • Ürün özellikleri
  • Ürün kalite düzeyi
  • Ürün tasarımı
  • Markalama kararları
  • Ambalaj kararları
  • Garanti koşulları

 

  • FİYAT KARARLARI:
  • Fiyat stratejisinin tespiti
  • Iskonto stratejisinin tespiti
  • Varsa yedek parça ve ek hizmetlerin fiyat stratejilerinin tespiti

 

  • DAĞITIM KARARLARI:
  • Lojistik planlama: Nakliye kararları, depolama kararları, stok yönetimi kararları.
  • Dağıtım kanalı planlaması: Direkt dağıtım kanalı, endirekt dağıtım kanalı, karma dağıtım kanalı

 

  • TANITIM KARARLARI:
  • Reklam kararları: Reklam bütçesi kararları, reklam mecrası kararları, reklam mesajı kararları
  • Satış promosyonu kararları: İtme stratejisi, çekme stratejisi, numune dağıtım, fırsat paketi, kupon çalışması, şans promosyonu, süreklilik programları, para iadesi, etkinlik pazarlaması, hediye verme alternatiflerinin değerlendirilmesi

HEDEF PAZARLARDAKİ POTANSİYEL ALICILARIN TESPİTİ

  • POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ
  • Firma yönetiminin katılımıyla firmanın ürünlerinin potansiyel alıcı grupları.
  • Mümkün ise potansiyel alıcıların kendi içlerinde gruplanması.
  • Potansiyel alıcı gruplarından firma açısından daha karlı ve daha az karlı olabileceklerinin belirlenmesi.

 

  • POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNE UYGUN HEDEF PAZARLARDA FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN BELİRLENMESİ
  • Internet üzerinden yapılacak potansiyel alıcı çalışmalarında aşağıdaki kaynaklardan faydalanarak potansiyel alıcı listeleri oluşturulacaktır;
  • GTİP numarasına göre potansiyel alıcı listesi sağlayan ücretsiz kaynaklar
  • Ekonomi Bakanlığı kaynakları
  • GTİP numarasına göre gerçek ithalatçıların listelerini satan ücretli kaynaklar
  • Uluslararası ticari rehberler
  • Fuarların katılımcı listeleri
  • Ülkelerin ticaret sicil kayıtları
  • Elektronik pazar yerleri
  • Ticaret ve Sanayi Odaları
  • Yukarıda belirtilen kaynaklar kullanılarak eğitmen gözetiminde her firma için en az 100 potansiyel alıcıdan oluşan birer liste hazırlanacaktır.

 

  • POTANSİYEL ALICILARIN BELİRLENEN KRİTELERE GÖRE SINIFLANDIRILMASI
  • Potansiyel alıcıların lokasyona göre sınıflandırılması
  • Potansiyel alıcıların sektöre göre sınıflandırılması
  • Potansiyel alıcıların ulaşılabildiği ölçüde firma büyüklüklerine göre sınıflandırılması

 

  • HEDEF PAZARDAKİ POTANSİYEL ALICILAR İLE İLETİŞİME GEÇMEYE BAŞLAMA
  • HEDEF PAZARLARDAKİ ALICILAR İLE ELEKTRONİK POSTALAR ARACILIĞIYLA İRTİBATA GEÇİLMEYE BAŞLANMASI
  • Firma tanıtım yazılarının İngilizce olarak hazırlanması.
  • Firmaların potansiyel alıcı veri tabanındaki şirketlerin tümüne tek tıkla mail gönderilmesini sağlayacak ücretli toplu mail atma programlarının önerilmesi.
  • Firmaların toplu mail atma programlarındaki raporlama bölümleri ile gönderdikleri mail leri alan şirketleri, açan şirketleri ve üzerindeki linklere tıklayarak web sayfalarını ziyaret eden firmalara nasıl ulaşabileceklerinin gösterilmesi
  • Firmanın talebi doğrultusunda ilk toplu mail çalışmasının hazırlanması ve sistemin kurulması.

 

  • HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TELEFON YOLU İLE ULAŞILMAYA BAŞLANMASI
  • Belirlenen potansiyel alıcıların içinden firmanın seçtiği şirketlerin firma tarafından aranması.
  • Firmanın İngilizce sözlü tanıtımının yapılması.
  • Firmanın güçlü yanlarının aktarılması.
  • Firmanın ile çalışmanın potansiyel alıcıya sağlayacağı faydalardan bahsedilmesi.
  • Potansiyel alıcıların ithalatları var mı? yok mu? varsa ne kadar ithalat yaptıklarının tespit edilmeye çalışılması.
  • Tedarikçilerinin hangi firmalar olduğu ve satın aldıkları fiyatların ne düzeyde olduğunun öğrenilmeye çalışılması.
  • Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.

 

  • HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TEKLİFLERİN İLETİLMEYE BAŞLANMASI
  • Yapılan görüşmelerde potansiyel alıcıların ihtiyaçları ve hali hazırda satın aldıkları ürünler tespit edilmeye çalışılacaktır.
  • Tespit edilen ihtiyaçlar için firma ilgili ihtiyacı karşılayacak ürün ile alakalı teklifler verecektir.
  • İletilen her teklif için firma en az 3 defa teklif takibi yapacaktır.
  • Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.