PAZARLAMA:
Firmaların ürünleriyle ilgili firmanın yönetimi ile birlikte aşağıdaki kararların alınması yolunda bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma yapılırken danışmanın yapmış olduğu Pazar Araştırması sırasında toplamış olduğu bilgilerden faydalanılacaktır.
- ÜRÜN KARARLARI:
- Ürün özellikleri
- Ürün kalite düzeyi
- Ürün tasarımı
- Markalama kararları
- Ambalaj kararları
- Garanti koşulları
- FİYAT KARARLARI:
- Fiyat stratejisinin tespiti
- Iskonto stratejisinin tespiti
- Varsa yedek parça ve ek hizmetlerin fiyat stratejilerinin tespiti
- DAĞITIM KARARLARI:
- Lojistik planlama: Nakliye kararları, depolama kararları, stok yönetimi kararları.
- Dağıtım kanalı planlaması: Direkt dağıtım kanalı, endirekt dağıtım kanalı, karma dağıtım kanalı
- TANITIM KARARLARI:
- Reklam kararları: Reklam bütçesi kararları, reklam mecrası kararları, reklam mesajı kararları
- Satış promosyonu kararları: İtme stratejisi, çekme stratejisi, numune dağıtım, fırsat paketi, kupon çalışması, şans promosyonu, süreklilik programları, para iadesi, etkinlik pazarlaması, hediye verme alternatiflerinin değerlendirilmesi
HEDEF PAZARLARDAKİ POTANSİYEL ALICILARIN TESPİTİ
- POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ
- Firma yönetiminin katılımıyla firmanın ürünlerinin potansiyel alıcı grupları.
- Mümkün ise potansiyel alıcıların kendi içlerinde gruplanması.
- Potansiyel alıcı gruplarından firma açısından daha karlı ve daha az karlı olabileceklerinin belirlenmesi.
- POTANSİYEL ALICI PROFİLLERİNE UYGUN HEDEF PAZARLARDA FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN BELİRLENMESİ
- Internet üzerinden yapılacak potansiyel alıcı çalışmalarında aşağıdaki kaynaklardan faydalanarak potansiyel alıcı listeleri oluşturulacaktır;
- GTİP numarasına göre potansiyel alıcı listesi sağlayan ücretsiz kaynaklar
- Ekonomi Bakanlığı kaynakları
- GTİP numarasına göre gerçek ithalatçıların listelerini satan ücretli kaynaklar
- Uluslararası ticari rehberler
- Fuarların katılımcı listeleri
- Ülkelerin ticaret sicil kayıtları
- Elektronik pazar yerleri
- Ticaret ve Sanayi Odaları
- Yukarıda belirtilen kaynaklar kullanılarak eğitmen gözetiminde her firma için en az 100 potansiyel alıcıdan oluşan birer liste hazırlanacaktır.
- POTANSİYEL ALICILARIN BELİRLENEN KRİTELERE GÖRE SINIFLANDIRILMASI
- Potansiyel alıcıların lokasyona göre sınıflandırılması
- Potansiyel alıcıların sektöre göre sınıflandırılması
- Potansiyel alıcıların ulaşılabildiği ölçüde firma büyüklüklerine göre sınıflandırılması
- HEDEF PAZARDAKİ POTANSİYEL ALICILAR İLE İLETİŞİME GEÇMEYE BAŞLAMA
- HEDEF PAZARLARDAKİ ALICILAR İLE ELEKTRONİK POSTALAR ARACILIĞIYLA İRTİBATA GEÇİLMEYE BAŞLANMASI
- Firma tanıtım yazılarının İngilizce olarak hazırlanması.
- Firmaların potansiyel alıcı veri tabanındaki şirketlerin tümüne tek tıkla mail gönderilmesini sağlayacak ücretli toplu mail atma programlarının önerilmesi.
- Firmaların toplu mail atma programlarındaki raporlama bölümleri ile gönderdikleri mail leri alan şirketleri, açan şirketleri ve üzerindeki linklere tıklayarak web sayfalarını ziyaret eden firmalara nasıl ulaşabileceklerinin gösterilmesi
- Firmanın talebi doğrultusunda ilk toplu mail çalışmasının hazırlanması ve sistemin kurulması.
- HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TELEFON YOLU İLE ULAŞILMAYA BAŞLANMASI
- Belirlenen potansiyel alıcıların içinden firmanın seçtiği şirketlerin firma tarafından aranması.
- Firmanın İngilizce sözlü tanıtımının yapılması.
- Firmanın güçlü yanlarının aktarılması.
- Firmanın ile çalışmanın potansiyel alıcıya sağlayacağı faydalardan bahsedilmesi.
- Potansiyel alıcıların ithalatları var mı? yok mu? varsa ne kadar ithalat yaptıklarının tespit edilmeye çalışılması.
- Tedarikçilerinin hangi firmalar olduğu ve satın aldıkları fiyatların ne düzeyde olduğunun öğrenilmeye çalışılması.
- Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.
- HEDEF PAZARLARDAKİ FİRMALARA TEKLİFLERİN İLETİLMEYE BAŞLANMASI
- Yapılan görüşmelerde potansiyel alıcıların ihtiyaçları ve hali hazırda satın aldıkları ürünler tespit edilmeye çalışılacaktır.
- Tespit edilen ihtiyaçlar için firma ilgili ihtiyacı karşılayacak ürün ile alakalı teklifler verecektir.
- İletilen her teklif için firma en az 3 defa teklif takibi yapacaktır.
- Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecek.